VAN KWETSBAAR NAAR 'IN CONTROL'

Bouw in 3 maanden aan een strategie die wél werkt

Je voelt het al een tijd, campagnes worden duurder, resultaten blijven achter en de druk om steeds met nieuwe producten of acties te komen groeit. De concurrent lijkt je in te halen maar het voelt al alsof je aan een marketinginfuus hangt. Je weet dat het anders moet, maar waar begin je?

Bij een strategie die klopt. Eén die aansluit op de visie van je bedrijf én op wat je klant vandaag écht nodig heeft.

  • Krijg inzicht in de échte wensen van je klant
  • Creëer een merkverhaal dat je doelgroep raakt
  • Word minder afhankelijk van externe bureaus

VAN KWETSBAAR NAAR 'IN CONTROL'

Bouw in 3 maanden aan een strategie die wél werkt

Je voelt het al een tijd, campagnes worden duurder, resultaten blijven achter en de druk om steeds met nieuwe producten of acties te komen groeit. De concurrent lijkt je in te halen maar het voelt al alsof je aan een marketinginfuus hangt. Je weet dat het anders moet, maar waar begin je?

Bij een strategie die klopt. Eén die aansluit op de visie van je bedrijf én op wat je klant vandaag écht nodig heeft. 

  • Krijg inzicht in de échte wensen van je klant
  • Creëer een merkverhaal dat je doelgroep raakt
  • Word minder afhankelijk van externe bureaus

Strategisch fundament

Jouw fundament op orde met een strategisch playbook

€ 5.940

Eenmalig

Wij helpen met het ontwikkelen van een concrete marketingstrategie die naadloos aansluit op jouw visie. Je ontvangt een concrete en direct toepasbare blauwdruk (playbook), waarmee jouw eigen team zelfstandig aan de slag kan. Jouw eigen team blijft in de lead.

Dit traject duurt 3 maanden en bestaat uit een 2 live strategie sessies met het MT (aftrap en oplevering) en wekelijkse online check-ins met een MT-lid en een marketeer.

Tijdens het traject is één van ons jouw vaste contactpersoon. In de 2 live sessies zijn wij beiden aanwezig voor extra diepgang en input. Twee experts voor de prijs van één.

Bij oplevering ontvang je een strategisch playbook met:

  • Heldere visie en missie
  • ICP & buyer persona’s
  • Strategisch narratief en POV
  • Demand Framework met thema’s en messaging
  • Contentstrategie & distributieplan
  • Advies voor een tech stack

Strategie + AI

Een strategisch fundament inclusief uitvoering van de contentstrategie

€ 2.680

Per maand

Bij dit complete pakket nemen wij het gehele traject uit handen. Na de strategiesessie gaan we direct aan de slag met de uitvoering. Ook hier heb je één van ons als vaste contactpersoon.

Wij houden 2 interviews per maand met klanten, experts of partners uit jullie werkveld. Deze interviews geven ons waardevolle input voor de verschillende type content. Daarnaast richten wij de juiste AI tools in om dit proces zo efficiënt mogelijk te laten verlopen. 

Deze investering is op basis van 6 maanden en is inclusief:

  • Strategisch fundament á 5.940,-

  • 2 interviews per maand

  • 8 posts n.a.v. de interviews

  • Campagne management (LinkedIn) voor de juiste distributie van de content

  • A/B testen om te zien welke content het beste aanslaat

  • Data-analyses van de posts

Strategie + Support

Een strategisch fundament inclusief ondersteuning bij de uitvoering

€ 1.465

Per maand

Een nieuwe marketingstrategie is vaak even wennen, het vergt een andere mindset en werkwijze. Met de support optie kan het team op eigen tempo aan de slag onder professionele begeleiding.

Na het bouwen van het strategisch fundament blijven wij wekelijks één uur beschikbaar voor vragen en advies over de uitvoering en het finetunen.

Daarnaast leveren we maandelijks een rapportage om het effect van de nieuwe strategie te evalueren. Deze rapportage geeft inzage in het gedrag van de Buyer Persona op zichtbare én onzichtbare kanalen.

Deze investering is op basis van 6 maanden en is inclusief:

  • Strategisch fundament á 5.940,-

  • 1 uur per week support

  • Wekelijkse rapportage
 

Het fundament: de strategie

Zonder strategisch fundament blijf je kwetsbaar. Veel bedrijven denken hun doelgroep goed te kennen, maar werken met persona’s die al drie jaar oud zijn, of ooit zijn opgemaakt op onderbuikgevoel.

Wij helpen je opnieuw te kijken. Vanuit je visie. Vanuit de markt. En vooral door écht het gesprek aan te gaan met jouw klant.

Het resultaat? Een strategie die richting geeft, verheldert én verkoopt. Dat is de basis van jouw groei voor de lange termijn.

Het Strategisch playbook bestaat uit de volgende onderdelen: 

Klantprofiel (ICP)
Een helder beeld van jouw ideale klantprofiel (ICP) is het vertrekpunt van jouw strategie. In onze eerste sessie gaan we deze samen met jou bepalen. Dit doen we aan de hand van het
volwassenheidsmodel.

Het volwassenheidsmodel is een denkkader dat jou als B2B-organisatie helpt om verder te kijken dan het traditionele klantprofiel. Waar veel bedrijven zich met hun marketing richten op kenmerken zoals branche, bedrijfsgrootte of omzet, helpt dit model te bepalen of een potentiële klant écht klaar is voor jouw oplossing.

Vaak komt men er te laat achter dat, ondanks een passend klantprofiel, de interne organisatie van de klant nog niet ‘volwassen’ genoeg is. Het profiel klopt, maar de fase waarin deze klant zich bevindt niet. Dit model helpt je om dat onderscheid te maken en te beoordelen of de fase waarin een klant zich bevindt, aansluit bij jouw product of dienst.

Buyer Persona
Zodra het ICP scherp is, creëren we de Buyer Persona. We maken inzichtelijk hoe zij denken en handelen, welke frustraties en barrières ze hebben en wat ze nodig hebben. Dit helpt ons om straks jouw aanbod en oplossing zo te verpakken dat het écht je doelgroep raakt en hen helpt om hun doelen te bereiken.

De buyer persona wordt eerst intern opgesteld. Vervolgens gaan we deze middels klantinterviews extern valideren. Zo zijn we er zeker van dat we de juiste snaar raken bij de doelgroep.

Strategisch narratief
De grootste fout die B2B organisaties maken is dat hun verhaal alleen maar over producten gaat. Nee, het verhaal is de strategie.

Met de bewezen Demand Generation Storytelling Methode vertalen we jouw bedrijfsvisie naar een krachtig verhaal dat volledig toegespitst is op jouw ICP. Het wordt een verhaal waarin jouw opgestelde Buyer Persona zichzelf volledig herkent.

Het verhaal wordt aangevuld met Category Entry Points (CEP’s), waarin we op zoek gaan naar de concrete situaties, contexten of triggers die maken dat een koper zegt: “We moeten hier iets mee.”. Het is het moment dat ze denken aan een oplossing binnen jouw categorie. Dat is een cruciaal moment waarop jij straks als merk zichtbaar wilt zijn met een verhaal dat aansluit wat ze op dat moment voelen.

Het verhaal in combinatie met de CEP’s vormen samen het Strategisch Narratief. Dit moet staan als een huis, want het is de basis waarop jouw verdere marketing uitingen gebaseerd worden.

Point of view (POV)
Aan de hand van het strategisch narratief bepalen we jouw Point of View (POV). Dit is het statement waar jij als organisatie voor staat en wat jij graag aan jouw ideale klantengroep wilt uitdragen.

Jouw doelgroep zoekt naar antwoorden en tijdens deze zoektocht doorlopen ze vijf fasen. Het bewezen Demand Framework helpt je om op het juiste moment zichtbaar te zijn tijdens hun individuele zoektocht en hen precies de informatie te bieden die zij op dat moment nodig hebben.

Het Framework geeft inzicht in hoe jij als organisatie vraag gaat creeren bij jouw Buyer Persona, welke thema’s centraal staan in het verhaal van jouw Buyer Persona en wat jouw boodschap aan jouw Buyer Persona per fase wordt.

Wanneer het Demand Framework af is, gaan we samen bepalen hoe we de boodschap gaan verspreiden. We geven inzage hoe de Buyer Persona zijn research doet en met welke contentstrategie je bij hem in beeld blijft.

In de contentstrategie bepalen de koers en creëren we een content kalender voor de komende 3 tot 6 maanden inclusief suggesties voor waardevolle content per thema en fase.

Als laatste geven we advies hoe je de contentstrategie kunt toetsen. Raak je de juiste snaar? Door gebruik te maken van de juiste technologie kun je monitoren wat het gedrag van jouw doelgroep doet. Zo kun je jouw content steeds meer finetunen.

Het fundament: de strategie

Zonder strategisch fundament blijf je kwetsbaar. Veel bedrijven denken hun doelgroep goed te kennen, maar werken met persona’s die al drie jaar oud zijn, of ooit zijn opgemaakt op onderbuikgevoel.

Wij helpen je opnieuw te kijken. Vanuit je visie. Vanuit de markt.
En vooral door écht het gesprek aan te gaan met jouw klant.

Het resultaat? Een strategie die richting geeft, verheldert én verkoopt. Dat is de basis van jouw groei voor de lange termijn.

Het Strategisch playbook bestaat uit de volgende onderdelen: 

Klantprofiel (ICP)
Een helder beeld van jouw ideale klantprofiel (ICP) is het vertrekpunt van jouw strategie. In onze eerste sessie gaan we deze samen met jou bepalen. Dit doen we aan de hand van het
volwassenheidsmodel.

Het volwassenheidsmodel is een denkkader dat jou als B2B-organisatie helpt om verder te kijken dan het traditionele klantprofiel. Waar veel bedrijven zich met hun marketing richten op kenmerken zoals branche, bedrijfsgrootte of omzet, helpt dit model te bepalen of een potentiële klant écht klaar is voor jouw oplossing.

Vaak komt men er te laat achter dat, ondanks een passend klantprofiel, de interne organisatie van de klant nog niet ‘volwassen’ genoeg is. Het profiel klopt, maar de fase waarin deze klant zich bevindt niet. Dit model helpt je om dat onderscheid te maken en te beoordelen of de fase waarin een klant zich bevindt, aansluit bij jouw product of dienst.

Buyer Persona
Zodra het ICP scherp is, creëren we de Buyer Persona. We maken inzichtelijk hoe zij denken en handelen, welke frustraties en barrières ze hebben en wat ze nodig hebben. Dit helpt ons om straks jouw aanbod en oplossing zo te verpakken dat het écht je doelgroep raakt en hen helpt om hun doelen te bereiken.

De buyer persona wordt eerst intern opgesteld. Vervolgens gaan we deze middels klantinterviews extern valideren. Zo zijn we er zeker van dat we de juiste snaar raken bij de doelgroep.

Strategisch narratief
De grootste fout die B2B organisaties maken is dat hun verhaal alleen maar over producten gaat. Nee, het verhaal is de strategie.

Met de bewezen Demand Generation Storytelling Methode vertalen we jouw bedrijfsvisie naar een krachtig verhaal dat volledig toegespitst is op jouw ICP. Het wordt een verhaal waarin jouw opgestelde Buyer Persona zichzelf volledig herkent.

Het verhaal wordt aangevuld met Category Entry Points (CEP’s), waarin we op zoek gaan naar de concrete situaties, contexten of triggers die maken dat een koper zegt: “We moeten hier iets mee.”. Het is het moment dat ze denken aan een oplossing binnen jouw categorie. Dat is een cruciaal moment waarop jij straks als merk zichtbaar wilt zijn met een verhaal dat aansluit wat ze op dat moment voelen.

Het verhaal in combinatie met de CEP’s vormen samen het Strategisch Narratief. Dit moet staan als een huis, want het is de basis waarop jouw verdere marketing uitingen gebaseerd worden.

Point of view (POV)
Aan de hand van het strategisch narratief bepalen we jouw Point of View (POV). Dit is het statement waar jij als organisatie voor staat en wat jij graag aan jouw ideale klantengroep wilt uitdragen.

Jouw doelgroep zoekt naar antwoorden en tijdens deze zoektocht doorlopen ze vijf fasen. Het bewezen Demand Framework helpt je om op het juiste moment zichtbaar te zijn tijdens hun individuele zoektocht en hen precies de informatie te bieden die zij op dat moment nodig hebben.

Het Framework geeft inzicht in hoe jij als organisatie vraag gaat creeren bij jouw Buyer Persona, welke thema’s centraal staan in het verhaal van jouw Buyer Persona en wat jouw boodschap aan jouw Buyer Persona per fase wordt.

Wanneer het Demand Framework af is, gaan we samen bepalen hoe we de boodschap gaan verspreiden. We geven inzage hoe de Buyer Persona zijn research doet en met welke contentstrategie je bij hem in beeld blijft.

In de contentstrategie bepalen de koers en creëren we een content kalender voor de komende 3 tot 6 maanden inclusief suggesties voor waardevolle content per thema en fase.

Als laatste geven we advies hoe je de contentstrategie kunt toetsen. Raak je de juiste snaar? Door gebruik te maken van de juiste technologie kun je monitoren wat het gedrag van jouw doelgroep doet. Zo kun je jouw content steeds meer finetunen.

"Zorg dat het geen plan wordt dat -naast alle andere plannen- in de kast belandt. Laat ons je helpen om direct aan de slag te gaan met de uitvoering."

Neem contact op met Buro Triple O over de aanpak

Is jouw organisatie er klaar voor?

Al 30 jaar lang is deze Demand Generation aanpak succesvol. Even leek hij ingehaald te worden door de snelle Lead Generation aanpak. But slow and steady wins te race.

Ben jij er klaar voor?

  • Geen korte klappen, maar focus op groei voor de lange termijn.
  • Je visie is duidelijk, maar het ‘en nu’ verhaal mist. 
  • Mindset om het niet alleen bij een “plan voor in de kast” te houden.
Neem contact op met Buro Triple O over de aanpak

Is jouw organisatie er klaar voor?

Al 30 jaar lang is deze Demand Generation aanpak succesvol. Even leek hij ingehaald te worden door de snelle Lead Generation aanpak. But slow and steady wins te race.

Ben jij er klaar voor?

  • Geen korte klappen, maar focus op groei voor de lange termijn.
  • Je visie is duidelijk, maar het ‘en nu’ verhaal mist. 
  • Mindset om het niet alleen bij een “plan voor in de kast” te houden.

Neem contact op

Bedrijfsgegevens

Buro Triple O
KVK 83483691
NL862891954B01
06 82 20 10 40
info@burotripleo.nl

Neem contact op

Klaar om met minder kosten meer ideale klanten te krijgen? Neem vandaag nog contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek. 

Bedrijfsgegevens

Buro Triple O
KVK 83483691
NL862891954B01
06 82 20 10 40
info@burotripleo.nl

2024  |  Buro Triple O  |  Privacybeleid |  Algemene voorwaarden

2025  |  Buro Triple O  |  Privacybeleid |  Algemene voorwaarden