Bij Van der Valk hebben we onze gasten regelmatig als honden behandeld. Pardon? Jazeker! We hebben ze bijvoorbeeld leren apporteren. En het leuke is; ze kwamen allemaal braaf de bal terug brengen. Dit is uiteraard niet letterlijk, maar toch zijn er veel technieken die je op je hond én op je klant kunt toepassen. Lees verder en laat je inspireren!
Toen Aniek voor het eerst een balletje weggooide voor haar hond Igor, stond hij haar verdwaasd aan te kijken. De aanhouder wint en na 83 pogingen komt hij inmiddels de bal netjes terugbrengen om trots de aai als beloning te innen.
Bij onze klanten was dit ook het geval. Zo hadden zij in het begin bijvoorbeeld nooit een planning. Elke keer als we ernaar vroegen, werd er wat verdwaasd gereageerd. Precies die blik van Igor. Inmiddels komen ze graag hun planning afgeven om tevreden de korting of zaalgarantie als beloning in ontvangst te nemen.
Aniek geeft haar hond Igor regelmatig beloningen om bepaald gedrag te versterken. Deze beloningen zijn een soort motivatie voor Igor. Dit geldt ook voor jouw (potentiële) klant. Het type beloning bepaal je zelf, zolang je maar blijft variëren in het soort. Igor kan namelijk stoppen met medewerken als Aniek geen lekkere hapjes meer heeft. Bij je klant wil je dat ook voorkomen. We hebben nog wat leuke tips welke beloning past bij jouw klanttype.
Een hond heeft voeding nodig. Jouw klant ook. Dan bedoelen we niet de brokken van de Royal Cannin, maar voeding in de vorm van informatie. Betrek jouw klant bij je plannen en voedt ze met het nieuwste updates en acties. En als het type voeding goed is, dan wordt je klant gegarandeerd snel groter.
Als Aniek langere tijd van huis is, zorgt ze altijd voor oppas. Igor mag namelijk niet te lang alleen zijn. Ook jouw klant kan niet te lang zonder aandacht. Nu hoef je niet dagelijks aan de wandel, maar laat duidelijk blijken dat je jouw klant in het vizier blijft houden en dat er aan ze gedacht wordt. Lees meer over de perfecte balans voor het geven van aandacht.
Wist je dat je een hond nooit mag belonen als hij op eigen initiatief naar je toe komt? Aniek was in het begin vrijgevig met haar beloningen, maar binnen no-time stond Igor te bedelen voor meer. Dit wil je bij jouw klant ook voorkomen. Jij bepaalt de beloning, niet je klant. Laat je dus niet opdringen en bewaar die lekkere beloning voor het moment waarop jijzelf het toepasselijk vind. Heb je toch zo’n “bietser” aan je bureau? Lees de technieken hoe je omgaat met lastige klanten.
Cookie | Duur | Beschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |