Wil jij weten hoe jij doelgericht kunt adverteren? Ontdek zowel de online als offline advertentiemogelijkheden voor jouw organisatie.
Plaats jij regelmatig een advertentie in lokale weekbladen? Je doelgroep bevindt zich in de directe omgeving dus dit is de meest logische optie toch? Voor de buurman werkte het ook goed. En heb je de ‘promoten’ button op social media al eens geprobeerd voor wat extra zichtbaarheid online? Dit zijn slechts twee opties van de eindeloze mogelijkheden om jouw online zichtbaarheid te vergroten.
Zowel online als offline advertenties kunnen zeer succesvol zijn mits het bij jouw bedrijf én vooral bij jouw doelgroep past. We kunnen allemaal wel bedenken dat je Kukident Kleefpasta niet hoeft te promoten in een tienermagazine Nu is dit een simpel voorbeeld, het afstemmen van de advertentiemogelijkheden op de doelgroep is heel verfijnd. We noemen dit doelgericht adverteren.
Om hiermee te beginnen dien je eerst een goed beeld te hebben van jouw doelgroep. In onze blog lees je hoe je jouw ideale doelgroep in 4 stappen in kaart brengt.
De meeste online marketeers zullen je overtuigen dat je alleen moet investeren in online advertenties om je te kunnen voorzien van de beste statistieken. Online advertenties zijn natuurlijk wél een heel mooi medium wanneer jouw doelgroep zich hier bevindt. Dankzij de nieuwste tools leer je jouw doelgroep nog beter kennen, waardoor je jouw advertentiecampagnes steeds efficiënter kunt inzetten.
De ‘promoten’ button die je ziet op social media kanalen gaat je niet de gewenste resultaten opleveren. Hiervoor is meer kennis en diepgang nodig waar we je graag bij helpen. Door resultaten meetbaar te maken, hebben wij veel succesvolle offline advertentiecampagnes gedraaid, waarin de investering dubbel en dwars werd terugverdiend. Dat is wat je uiteindelijk wilt toch?
Uiteraard is er ook een grote doelgroep die nog steeds de voorkeur heeft voor offline adverteren. Weet jij dat jouw doelgroep hiervoor gevoelig is? Dan is het zonde om al je budget in je online advertenties te stoppen. Hoewel offline advertenties minder goed meetbaar zijn, hebben wij slimme trucjes om tóch het succes van jouw offline advertentie te meten.
Door doelgericht te adverteren bespaar je op de advertentiekosten én ga je meer omzet draaien. Wanneer je hier (eenmalig) in investeert, gaat dit je dus winst opleveren. Wij leren je graag hoe jij doelgericht reclame kunt maken en hier binnenkort al de vruchten van plukt. Neem daarom contact met ons op, zodat we samen jouw plan van aanpak op het gebied van adverteren kunnen opstellen.
Cookie | Duur | Beschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |